15/10/2019 13:50

Η σκηνοθέτης Τώνια Μισιαλή, μιλάει για τα μελλοντικά της σχέδια αλλά και για την πολυβραβευμένη Κυπριακή δραματική της ταινία μεγάλου μήκους «ΠΑΥΣΗ»

Με τη σκηνοθετική υπογραφή της Τώνιας Μισιαλή, η ταινία μεγάλου μήκους με τίτλο «Παύση» έρχεται τον Οκτώβριο στους κινηματογράφους σε όλη την Κύπρο.

Η «Παύση» είναι το σκηνοθετικό ντεπούτο της Τώνιας. Έχει επιλεγεί σε κατηγορίας ‘A’ Φεστιβάλ Κινηματογράφου ανά το Παγκόσμιο, έχει κερδίσει 10 βραβεία συμπεριλαμβανομένου και του βραβείου καλύτερης ταινίας FIPRESCI από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου και έχει ήδη διανεμηθεί σε κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, με προγραμματισμένη διανομή σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία κατά τα τέλη του 2019.

Παγιδευμένη στη δυστυχία ενός καταπιεστικού γάμου, η Ελπίδα βρίσκεται μπροστά σε μια τεράστια βιολογική και ψυχολογική αλλαγή. Η μονότονη ζωή της διαταράσσεται όταν στην αντίληψή της, πραγματικότητα και φαντασία αρχίζουν να συγχέονται, φέρνοντάς την ξανά αντιμέτωπη με το σώμα της, τις επιθυμίες της, τον χρόνο. Μπορεί μια παύση να αποτελέσει μια νέα αρχή;

Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα για τις ανθρώπινες σχέσεις και την καθημερινότητα, με εξισορροπητικές δόσεις χιούμορ. Μια ταινία για όλους τους ανθρώπους που μεγαλώνουν ανυπομονώντας να ζήσουν. 

Η ταινία θα προβάλλεται στους κινηματογράφους Rio Premier Cinemas και Πάνθεον στη Λευκωσία, Rio Cinemas στη Λεμεσό και Κ-Cineplex σε όλη την Κύπρο, από την Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2019.

Με τους Στέλα Φυρογένη, Ανδρέα Βασιλείου, Πόπη Αβραάμ, Μάριο Ιωάννου, Προκόπη Αγαθοκλέους, Τζωρτζίνα Τάτση, Μαρίνα Μανδρή.

  1. Πείτε μας ποιο είναι το κοινωνικό μήνυμα που θα θέλατε να περάσετε στο κυπριακό κοινό, μέσα από την πρώτη σας μεγάλου μήκους ταινία «Παύση»;

Μεγαλώνοντας στην πατριαρχική κοινωνία της Κύπρου ως γυναίκα, και παρακολουθώντας τις γυναίκες γύρω μου, τα συναισθήματά μου για αυτό το κοινωνικό πλαίσιο είναι έντονα, επειδή, δυστυχώς, ακόμα και σήμερα χιλιάδες γυναίκες ανά το παγκόσμιο εξακολουθούν να περνούν τη ζωή τους καταπιεσμένες, ανήμπορες να βρουν την προσωπική τους φωνή και να παλέψουν για τον εαυτό τους και τα δικαιώματά τους. Η «Παύση» είναι για έναν άνθρωπο που έχει χάσει τη φωνή του, για έναν άνθρωπο που έχει ανάγκη την αγάπη. Είναι μια εξερεύνηση των ανθρώπινων σχέσεων ιδωμένη ειδικότερα μέσα από το πρίσμα της σύνθετης και συναρπαστικής γυναικείας φύσης απέναντι στα εμπόδια της ζωής, τις άσβηστες επιθυμίες, τον χρόνο. Πρόθεσή μου ήταν να δημιουργήσω ένα μωσαϊκό του μικρόκοσμου της πατριαρχικής κοινωνίας και να απεικονίσω την αέναη μάχη μεταξύ των δύο φύλων, συνειδητά και μόνο από την ευαίσθητη και ευάλωτη γυναικεία ματιά. Ήθελα η «ΠΑΥΣΗ» να εκφράσει τα γυναικεία συναισθήματα τόσο βαθειά, που δε βλέπουμε συχνά στη μεγάλη οθόνη, και μέσα από τον φακό της ηρωίδας, να δει και να νοιώσει κανείς την πάλη και την αγωνία της.

  1. Η «Παύση» μιλάει για μια γυναικεία ιστορία με θέμα το ταμπού της «εμμηνόπαυσης» άρα απευθύνεσαι περισσότερο στο γυναικείο κοινό. Πως μπορεί ένας άνδρας να ταυτιστεί με την ηρωίδα;

Το γεγονός ότι το θέμα της εμμηνόπαυσης στο σινεμά είναι ταμπού με ιντρίκαρε. Παρ’ όλα αυτά η εμμηνόπαυση χρησιμοποιήθηκε ως μια πρόφαση για να πω αυτά που πραγματικά θέλω να πω στην ταινία. Να παρουσιάσω μια γυναίκα που έχει χάσει τη φωνή της, έναν άνθρωπο που έχει ανάγκη την αγάπη. Η «παύση» είναι μια φάση στη ζωή της που την κάνει να σταματήσει για λίγο και να σκεφτεί. Μια παύση που ίσως την ωθήσει να ξεκινήσει και πάλι. Πρέπει να βρει τον τρόπο, ίσως απ´ την αρχή, ίσως από ένα άλλο μονοπάτι. Αλλά ξέρει ότι πρέπει να κάνει κάτι για να αλλάξει τη ζωή της. Και επειδή ζούμε σε μια εποχή όπου οι γυναίκες δεν εκπροσωπούνται επαρκώς στον κινηματογράφο ή εκπροσωπούνται εσφαλμένα, γι’ αυτό ήθελα αυτή η ταινία να απεικονίσει ένα γυναικείο χαρακτήρα που είναι πραγματικός.

Από την άλλη πρέπει κανείς να δει την ταινία ως μια παρουσίαση ενός ανθρώπου, που τυχάνει να είναι γυναίκα, ο οποίος έχει ανάγκη την αγάπη, έχει ανάγκη να ζήσει ευτυχισμένος. Ψάχνοντας αυτή την ευτυχία περνά από δύσκολες καταστάσεις. Δεν είναι αυτό μια ανθρώπινη κατάσταση, μια ανθρώπινη ανάγκη; Για αυτό και μόνο τον λόγο θεωρώ ότι κάθε άνθρωπος, γυναίκα ή άντρας, μπορεί να ταυτιστεί με την ηρωίδα.

  1. Ποιες είναι οι κρητικές που κρατάτε ως πιο σημαντικές για εσάς και την ταινία «Παύση»; Υπάρχουν κάποιες που να σας έχουν επηρεάσει είτε θετικά είτε αρνητικά;

Από όλες τις κριτικές που έχει πάρει η ταινία, κρατώ τρεις τις οποίες θεωρώ και τις πιο σημαντικές σε Διεθνές επίπεδο. 1) Η κριτική από το περιοδικό Hollywood reporter, «εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο» και που αποκαλεί την πρωταγωνίστρια της ΠΑΥΣΗΣ Στέλα Φυρογένη ως «η Frances Mcdormand της Κύπρου», 2) η κριτική από την εφημερίδα LA times «εκπληκτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο», και 3) η κριτική από τη γνωστή ιστοσελίδα με κριτικές ταινιών Rotten Tomatoes, που αποκαλεί την ΠΑΥΣΗ ως μια από τις «20 πιο τολμηρές ταινίες του 2019» ανά το Παγκόσμιο και εμένα ως «την άφιξη μιας απρόσμενης βροντερής φωνής στο διεθνή σινεμά».

Όλες οι κριτικές γενικά επηρεάζουν είτε αρνητικά είτε θετικά, το σημαντικό είναι ότι η ταινία συζητιέται και οι κριτικές ωθούν τον θεατή να πάει να δει την ταινία στο σινεμά και να σχηματίσει τη δική του γνώμη για την ταινία.

  1. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε επιχειρώντας την πρώτη σας μεγάλου μήκους ταινία;

Η πρόκληση της μεγάλου μήκους ταινίας είναι να καταφέρεις να κρατήσεις το θεατή στο σινεμά για 90 λεπτά. Πρέπει να έχεις συναίσθηση του ρυθμού της ενώ τη γράφεις, ενώ τη γυρίζεις, ενώ τη μοντάρεις. Αυτό μαζί με την εξεύρεση των χρημάτων για την παραγωγή. Πρέπει βασικά να πείσεις τους χρηματοδοτικούς οργανισμούς να σε εμπιστευτούν, να τους πείσεις ότι μπορείς να φέρεις εις πέρας μια ταινία μεγάλου μήκους.

  1. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Αυτή τη στιγμή συν-γράφω κάποια σενάρια για μεγάλου μήκους ταινίες τις οποίες ελπίζω να σκηνοθετήσω σε κάποια φάση. Το πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση. Δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα από την Κυβέρνηση για να μπορούμε, οι Κύπριοι σκηνοθέτες, να κάνουμε ταινίες όσο συχνά θα έπρεπε. Ο πολιτισμός πρέπει να υποστηρικτεί περισσότερο. Δυστυχώς κάποιοι πιστεύουν πως το να δίνει η Κυβέρνηση χρήματα σε υπερπαραγωγές με γνωστούς ηθοποιούς που έρχονται από το εξωτερικό, υποστηρίζει τον πολιτισμό και την εγχώρια παραγωγή. Δυστυχώς δεν είναι έτσι τα πράγματα. Όταν τέτοιες παραγωγές έρχονται στην Κύπρο είναι πολύ καλό, αλλά για επιχειρηματικούς και τουριστικούς σκοπούς, όχι για την ανάπτυξη του πολιτισμού. Άρα, για να απαντήσω στην ερώτησή σας, τα μελλοντικά μου σχέδια ως σκηνοθέτης είναι να κάνω και άλλες ταινίες, αλλά αφού δεν υπάρχουν χρήματα, αναγκάζομαι και κάνω άλλες δουλειές για να επιβιώσω.

Σενάριο: Τώνια Μισιαλή, Άννα Φωτιάδου
Διευθυντής Φωτογραφίας: Γιώργος Ραχματούλιν
Σκηνογραφία: Λύδια Μανδρίδου, Μάριος Νεοκλέους
Κοστούμια: Κρίστη Πολυδώρου
Μοντάζ: Αιμίλιος Αβραάμ

Ήχος: Χρίστος Κυριακούλλης, Κώστας Βαρυμποπιώτης

Παραγωγή: Άντρος Αχιλλέως, Στελεάνα Κληρή, Τώνια Μισιαλή

Συνδέσμοι:
www.pause-featurefilm.com

www.imdb.com/title/tt6590856

www.facebook.com/pausefeaturefilm/

www.instagram.com/pausefeaturefilm/

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«…σε τόνους υψηλούς, της γυναικείας παρουσίας… η απεικόνιση με τρόπους υπαινικτικούς της απελπισίας και της συναισθηματικής ερήμωσης. Εμβληματικό πλάνο αυτής της σκηνοθετικής στρατηγικής είναι αυτό με την ηρωίδα να βρίσκεται μόνη στο κινηματογραφικό πλάνο… Και είναι η υποκριτική του σώματος από την ηθοποιό που υποδύεται την ηρωίδα -στο ρόλο η εξαιρετική Στέλα Φυρογένη- που υπογραμμίζει την αδυναμία και την παραίτηση».
Δημήτρης Μπάμπας – Cinephilia

«…η Μισιαλή αποδεικνύεται κινηματογραφικά θαρραλέα…»
«…η νεαρή δημιουργός εντάσσει επιτυχώς μια προσωπική συνθήκη μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικοπολιτικό/ταξικό πλαίσιο που βρίσκεται μακριά από το «κυπριακό όνειρο»».
«…η ερμηνεία-έκπληξη της εξαιρετικής Στέλλας Φυρογένη…»
«…η ευφυής αφηγηματική αμφισημία και το τολμηρό φινάλε συνθέτουν ένα… ελπιδοφόρο πρώτο δείγμα γραφής από την Κύπρια σκηνοθέτιδα».
Γιάγκος Αντίοχος – Αθηνόραμα

“…striking directorial debut from writer-director Tonia Mishiali…”
“A work of considerable… complexity”
“An austerely told tale… with feats of cinematic derring-do”
“A layered and touching performance…”
Boyd Van Hoeij – Hollywood Reporter

“THE 20 MOST DARING FILMS OF 2019 (SO FAR) YOU PROBABLY MISSED. THESE GEMS REPRESENT SOME OF THE BOLDEST WORK FROM AROUND THE WORLD THIS YEAR. Tense and cathartic, Pause announces the arrival of an unassumingly thunderous voice in international cinema: Cypriot first-time director Tonia Mishiali.”
Carlos Aguilar – Rotten Tomatoes

Share this:
Tags:
Cheap Website Traffic