Μάριος Πιπερίδης – Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ

Μάριος Πιπερίδης – Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ

Σεναριογράφος, παραγωγός, σκηνοθέτης. Η πολυβραβευμένη ταινία «Smuggling Hendrix» του Μάριου Πιπερίδη κάνει πρεμιέρα στους Κυπριακούς κινηματογράφους και με αυτή την αφορμή συναντάμε τον ταλαντούχο δημιουργό της!

Μετά τη διεθνή αναγνώριση, με τα βραβεία και τη συμμετοχή στα μεγαλύτερα φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη και Αμερική ήρθε πριν λίγες μέρες και η εντός των τειχών αναγνώριση για τον Χέντριξ. Ποιο από τα βραβεία που έλαβες σε έκανε να αισθανθείς τη μεγαλύτερη περηφάνια και ικανοποίηση;

Σίγουρα η συμμετοχή της ταινίας και το βραβείο στο φεστιβάλ στη Tribeca στη Νέα Υόρκη ήταν η μεγαλύτερη αναγνώριση παγκόσμια. Το εν λόγω φεστιβάλ παίρνει μόνο δέκα ταινίες στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα απ’ όλο τον κόσμο, οπότε καταλαβαίνετε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να είσαι σε αυτές τις δέκα ταινίες, πόσο ακόμα να πάρει η ταινία το πρώτο βραβείο.

Φυσικά, η κάθε αναγνώριση είναι και μια επιβράβευση ότι έγινε μια καλή δουλειά. Επίσης, μια ικανοποίηση για όλο τον κόσμο που δούλεψε στην ταινία, τους ηθοποιούς, το προσωπικό, τους συμπαραγωγούς από το εξωτερικό που πίστεψαν στην ταινία, τους χρηματοδότες, τους διανομείς, κτλ.

Τα Βραβείο Κοινού, τόσο στη Γαλλία, Ιταλία και Κύπρο, ήταν επίσης μεγάλη ικανοποίηση. Σαν δημιουργοί κάνουμε ταινίες και γράφουμε ιστορίες για να τις μοιραστούμε με τον κόσμο, ελπίζοντας ότι θα τους «αγγίξει»  με κάποιο τρόπο. Αυτή η αγάπη για την ταινία ήταν αισθητή σε όλες τις χώρες που προβλήθηκε και είχα την ευκαιρία να παρευρεθώ και να μιλήσω με τον κόσμο μετά τις προβολές.

Όταν ξεκινούσαν τα γυρίσματα της ταινίας μπορούσες να φανταστείς αυτό που θα ακολουθούσε;

Τα γυρίσματα ήταν αρκετά δύσκολα. Υπήρχαν πάρα πολλοί παράγοντες που μπορούσαν να πάνε λάθος. Το μόνο που σκεφτόμουν είναι ότι ήθελα να κάνω μια αξιοπρεπής ταινία και να καταφέρω να πω την ιστορία όσο πιο καλά γίνεται και να μπορέσει η ταινία να απευθυνθεί όχι μόνο στο κυπριακό κοινό αλλά και σε ένα πιο ευρύ κοινό στο εξωτερικό. Αυτό φαίνεται ότι το πετύχαμε, αφού η ταινία έχει πάρει διανομή όχι μόνο σε Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και σε Αμερική, Κίνα και Μέσα Ανατολή, ενώ ταξίδευσε σε διάφορα φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, από την Taiwan μέχρι την Αργεντινή και τον Καναδά.

Σεναριογράφος, παραγωγός, σκηνοθέτης. Είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται και διαβάζεται;

Ας πούμε ότι δεν είναι εύκολο, διότι έχεις να διαχειριστείς πολλές και διαφορετικές καταστάσεις, κάτω από πολύ μεγάλη πίεση χρόνου. Σαν σεναριογράφος έχεις πολύ πιο μεγάλη ελευθερία και χρόνο να φανταστείς καταστάσεις, να γράψεις διάφορες σκηνές, να πειραματιστείς χωρίς περιορισμούς. Σαν σκηνοθέτης πρέπει να προσαρμόσεις αυτές τις καταστάσεις και να αφηγηθείς την ίδια ιστορία που έχεις στο χαρτί, να διαχειριστείς άλλες καταστάσεις την ώρα των γυρισμάτων και να ζωντανέψεις αυτά που είναι στο χαρτί. Και οι πειραματισμοί είναι πολύ πιο λίγοι.

Σαν παραγωγός αναγκαστικά πρέπει να είσαι ο πιο ρεαλιστής απ’ όλους. Να βρεις την ισορροπία μεταξύ δημιουργικότητας και προϋπολογισμού, τι είναι εφικτό και τι όχι,  πάντοτε φυσικά για το τι είναι καλύτερο για την ταινία.  Το δύσκολο κομμάτι είναι να συνδυάζεις αυτούς τους ρόλους, που καμιά φορά έρχονται σε αντιπαράθεση μεταξύ τους!

Όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα το κομμάτι της παραγωγής το άφησα στην Janine Teerling η οποία ήταν από την αρχή μαζί μου στην ταινία.  Κάναμε όλη τη διαδικασία μαζί από την αρχή οπότε είχα κάποιο άτομο δίπλα μου, την οποία εμπιστεύομαι απόλυτα και ξέραμε και οι δύο ότι θέλαμε να κάνουμε την «ίδια» ταινία. Αυτό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι που πολλοί παραβλέπουν. Είναι πολύ σημαντικό όλα τα δημιουργικά άτομα που είναι σε μια ταινία να έχουν το ίδιο όραμα για τι ταινία θέλουν να κάνουν. Από την αισθητική της ταινίας μέχρι σε πιο κοινό απευθύνεται. Είχαμε επίσης και την εμπειρία του Θανάση Καραθάνου, του παραγωγού μας από την Γερμανία, ο οποίος είχε ταινίες στα Όσκαρ, στις Κάννες και σε πολλά άλλα παγκόσμια φεστιβάλ με τον οποίο είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία.

Είναι το χιούμορ ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να περάσει κάποιος κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα;         

Η κωμωδία ως είδος, σου δίνει μία μεγαλύτερη ελευθερία να εκφραστείς, να μιλήσεις για δύσκολες καταστάσεις, πολλές φορές υπερβάλοντας, που διαφορετικά δεν θα μπορούσες ούτε καν να θίξεις. Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν την σάτιρα για να παρουσιάσουν κάτι που δεν μπορούσαν να το κάνουν μέσω του δράματος. Σε όλες τις εποχές, η τέχνη δεν θέτει απλά ερωτήματα αλλά αμφισβητεί, ενίοτε προκαλεί. Πρέπει ωστόσο να υπάρχει ένας σκοπός και όχι απλά να κάνεις τέχνη για να προκαλέσεις ή να ενοχλήσεις τον άλλον που σκέφτεται διαφορετικά από εσένα. Όπως ανέφερα και παραπάνω, με χιούμορ μπορείς να προβληματίσεις, θέλω να πιστεύω, πολλές φορές πολύ περισσότερο, παρουσιάζοντας και κάποιες ενοχλητικές πραγματικότητες που δεν παύουν να υπάρχουν, είτε μας αρέσει είτε όχι.

Ποιος οι προσδοκίες σου για την πολυαναμενόμενη προβολή της ταινίας στους Κυπριακούς κινηματογράφους;

Η ταινία είχε μια εξαιρετική πορεία στο εξωτερικό, όχι μόνο σε φεστιβάλ αλλά και σε εμπορικές κινηματογραφικές αίθουσες, στο HBO, στο Amazon Prime, κτλ. Σύντομα θα προβληθεί σε κινηματογράφους στην Ελλάδα, Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία. Στην Ιταλία συνεχίζονται οι προβολές για 3 εβδομάδα, ενώ προστέθηκαν και άλλες αίθουσες προβολών μετά που άνοιξε με επιτυχία και υπήρξε μεγάλη προσέλευση του κοινού. Θα είναι κρίμα να μην την δουν στην Κύπρο, ειδικά όταν είναι μια ιστορία που αφορά όλους μας.

Η ταινία θα προβάλλεται στους κινηματογράφους Κ-Cineplex από τις 9 Μαΐου έως και τις 15 Μαΐου 2019. Παράλληλα, η ταινία θα προβάλλεται στον κινηματογράφο Πάνθεον στη Λευκωσία με αγγλικούς υποτίτλους, από τις 13 έως και τις 21 Μαΐου.

https://www.facebook.com/smugglinghendrix/

Κατηγορία ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διαβάστε περισσότερα από την κατηγορία ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ